Omtale fra forlaget
Brand 2.0 er en nyskrevet lærebok for videregående skole for programfaget markedsføring og ledelse 2 i studieforberedende utdanningsprogram. Boka er basert på kompetansemålene i læreplan gjeldende fra august 2021. Læreverket består av læreboka Brand 1.0, Brand 2.0 og en nettressurs som er del av den tverrfaglige Økonomiportalen. Ressursene legger vekt på en praktisk tilnærming til faget og har en omfattende begrepsbase. Boka har et visuelt uttrykk med figurer som støtter teksten gjennom å illustrere teorien, og legger vekt på å illustrere et framtidsperspektiv for markedsføringsfaget. Etter hvert kapittel er det varierte oppgaver og verktøy. Del 1 tar for seg omgivelsene som påvirker markedsføringsarbeidet, og diskuterer særlig hva bærekraftshensyn og teknologisk utvikling betyr for faget. I denne delen diskuteres også verdibegrepet. Del 2 tar for seg markedsanalyse og innsikt og gir elevene både konkrete verktøy og øver dem i å tolke svarene som kommer fram i analysene. Del 3 er viet markedsstrategiske vurderinger og har kapittelvise gjennomganger av hvordan de fire konkurransemidlene produkt, pris, påvirkning og plass kan brukes i markedsarbeidet. Del 4 dekker kompetansemålet om faglig kreativitet og problemløsning og gjennomgår også praktiske virkemidler for å løse designutfordringer.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2024
Format Digital ressurs
ISBN13 9788211032201
EAN 9788211032201
Språk Bokmål
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket