Botta

en fortelling om Bjørn Skaare

Bodoni 2017 Heftet

Nå er den her, biografien om ishockeyspilleren Bjørn «Botta» Skaare. For første gang fortelles hele historien om Bjørn Skaare, en av Norges største lagidretts-utøvere gjennom alle tider. Følg ham fra oppveksten på Kalbakken helt til hans altfor tidlige død som 30-åring. Dette er fortellingen om en helt usedvanlig ung mann som huskes av alle han møtte.

Boken er et must for alle som er glad i ishockey, men vil fenge alle sportsinteresserte lesere. Her fortelles ikke bare historien om hockeyspilleren Bjørn Skaare. Dette er også en beretning om norsk idrett de siste femti år.

Han reiste alene ut i verden som tenåring uten støtteapparat. Hvilket inntrykk gjorde han på legendene Wayne Gretzky og Anatolij Tarasov? Var han verdens beste i sin årsklasse som 18-åring? Hvorfor spilte han bare én NHL-kamp? Hva gjorde ham til legende i Klagenfurt i Østerrike?

Les om triumfer og nederlag både på og utenfor isen. Endelig blir hele historien fortalt!

Forlag Bodoni

Utgivelsesår 2017