Omtale fra forlaget
Boken handler om pedagogisk dokumentasjon som verktøy for læring og omdanning. Basert på banebrytende forskning presenteres nye tanker om læring i barnehagen med vekt på fysiske gjenstanders og artefakters kraft og rolle. Med utgangspunkt i teorier fra feministen Karen Barad og filosofene Gilles Deleuze og Félix Guattari gir boken eksempler på hvordan blyant, papir, leire og konstruksjonsmaterialer kan tolkes som aktive, handlende aktører og dermed utfordrer motsetninger som teori praksis og sinn kropp. Boken gir praktiske eksempler på intra-aktiv pedagogikk. Noen eksempler: Nabolaget utforskes gjennom tegninger og konstruksjoner på gulvet. Matematiske sammenhenger utforskes ved bruk av dans, musikk og egen kropp. Barn og voksne bruker pedagogisk dokumentasjon til å forstå sin egen læring og kritisere dominerende tenkning og praksis. Hillevi Lenz Taguchi er dosent og universitetslektor ved Pedagogiska institutionen, Stockholms universitet.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2010
Format Heftet
ISBN13 9788245009514
EAN 9788245009514
Språk Bokmål
Sider 205
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket