Bokstavboka

av (illustratør).

Gan forlag 2002 Heftet

Bokstavboka er en bok for det første bokstavarbeidet, som møter behovet for individuelt tilpasset arbeid. Boka er uavhengig av læreverk og legger ikke opp til en spesiell metodikk, det er en bok der eleven selv arbeider med hver bokstav ut fra sine forutsetninger. Bokstavarbeidet i klassen legges opp av læreren, i Bokstavboka dokumenteres elevens arbeid.

Bokstavboka er en bok for det første bokstavarbeidet, der eleven arbeider med hver bokstav ut fra sine forutsetninger. Metodikk og tilpasning styres av læreren, elevens arbeid dokumenteres i Bokstavboka.

Bokstavboka har ett oppslag per bokstav: en blank side med en enkel illustrasjon knyttet til bokstavlyden der barna kan tegne, og en linjert side der barna kan øve på bokstaven og eventuelt skrive ord og setninger. Oppslagene er ordnet i alfabetisk rekkefølge, og dermed skal ikke sidene følges kronologisk.

Bokstavboka kan knyttes til arbeid med annet av GAN Forlags materiell for lese- og skriveopplæring, som Bokslottet, Ukas bokstav, Lesekassen, lese- og skrivestart og abc Silorema.

Forlag Gan forlag

Utgivelsesår 2002