Boken min om ridning

av (forfatter), Lesley Sims (forfatter), Norman Young (illustratør), Kit Houghton (illustratør) og Torunn Knævelsrud (gjendikter).

Gyldendal 2007 Innbundet

Boka er beregnet på den som akkurat har begynt å ri. Den gir tips og råd om hvordan du kan bli god å ri, og viser hvordan du kan lære skritt, trav og galopp. Den forklarer også hvordan du skal pusse og fore hestene.

Lær å ri .; for de yngste hesteelskerne Boken for dem som nettopp har begynt eller skal begynne med verdens morsomste hobby .; ridning.En lettfattelig og grundig innføringsbok om ridning, hest og stall. Gjennom tydelige illustrasjoner og inspirerende foto lærer barna skritt, trav og galopp. Her finner de øvelser de kan gjøre utenom ridetimene og kan se hvordan de kan utvikle seg innen sporten. Barna blir kjent med ponnien som hesterase, ser hvordan ridebanen er og hvordan ponnien skal pusses og fores. Oversatt av Torunn Knævelsrud, fagdommer om hest i Kvitt eller Dobbelt på NRKMer å lese faktaGode faktabøker fra 8 årTil andre barn med andre hobbyer? Se boken min om fotball og Boken min om ballett.

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788205367586