Boble-løgner

av (forfatter) og Sandra Steffensen (illustratør).

Gyldendal 2015 Innbundet

Om press, vennskap og løgner som vokser.

Line må ha ny boblejakke. Den skal være prikk lik jakken til Emma og Eva, for kule venninner har nemlig de samme tingene. Det sier Emma og Eva.
Men mamma sier nei, for Line fikk ny i fjor. Hva skal hun gjøre? Hun MÅ ha ny boblejakke! Heldigvis har Alex en genial idé.
Dette er den tredje.boken i serien.Lines verden.
Bøkene i.Lines verden.passer både til å lese selv og til å lese høyt fra hjemme eller i klassen..I tillegg til at bøkene er morsomme og spennende, engasjerer de fordi de handler om situasjoner og.utfordringer som barn lett kjenner seg igjen i. De er fine å bruke.som inspirasjon til å snakke med barn om ting som er viktig i deres hverdag:
Om å stå imot gruppepress, om å torde å si hva man mener selv om venner. mener noe annet, om forholdet mellom barn og voksne, om.å ønske seg noe man ikke får, om å stå opp for seg selv og lete etter løsninger som fungerer for seg selv og andre. og mange andre temaer.
På.forfatterens hjemmeside www.anneliklepp.no kan lærere og.foreldre.få tips til spørsmål etter hvert kapittel. Slik kan bøkene i Lines verden både gi leseglede og sette i gang spennende samtaler..

Utgivelsesår 2015

• "Sommer-overraskelser" av Anneli Klepp
  • "Julius og klassefesten" av Martin Svensson
  • "Operasjon jentebursdag" av Janne Aasebø Johnsen
  • "Oliver" av Jan Grue
  • "Den første flodhesten på månen - basert på en sann historie" av David Walliams
  • "Hjelp! - jeg skadet Linn" av Jo Salmson
  • "Astons steiner" av Lotta Geffenblad