Omtale fra forlaget
Kommunene i Norge står midt i en omstillingsprosess hvor intensjonen er at innbyggerne som har behov for helse- og omsorgstjenester skal bo hjemme så lenge som mulig.
I denne boken viser forfatterne hvordan organisasjonsstruktur og organisasjonskultur preger ansattes samhandling med pasienter, pårørende og annet helsepersonell. Den virkeligheten som ansatte møter i dagens hjemmetjeneste, er et resultat av mange reformer som har kommet fordi samfunnet har endret seg, og på grunn av endringer i folkehelse og sykdomsutvikling.
Boken tar blant annet for seg følgende:
Den multisyke pasienten
Helhetlig pasientforløp i hjemmet
Tidsmiljø i hjemmetjenesten
Frivillighet i hjemmetjenesten
Velferdsteknologi
Kompetanse, fagutvikling og innovasjon i hjemmetjenesten.
Boken vil være nyttig for bachelorstudenter, masterstudenter og ansatte i høyskole- og universitetssektoren og alle ansatte i helse- og omsorgstjenesten.
Solrun Holm er sykepleier. Hun har embetseksamen i sykepleievitenskap fra Universitetet i Tromsø og doktorgrad i studier av profesjonspraksis fra Nord universitet. Hun har arbeidet i mange år i universitets- og høgskolesektoren, men i dag arbeider hun som FoU-leder i Åpen omsorg i Vestvågøy.
Heidi Wiik er vernepleier. Hun har jobbet i over tyve år i kommunehelsetjenesten og har disse årene hovedsakelig arbeidet som leder – både innenfor tjenester til personer med utviklingshemming, tradisjonell hjemmesykepleie og på sykehjem for personer med demens. Hun arbeider i dag som IKT-koordinator i Vestvågøy.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2020
Format Heftet
ISBN13 9788245022490
EAN 9788245022490
Språk Bokmål
Sider 204
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket