Omtale fra forlaget
Denne antologien er forankret i forskningsprosjektet Blikk for barn, som retter søkelyset mot de yngste barna i barnehagen. Prosjektet søker kunnskap om ulike sider ved de yngste barnas dagligliv, livskvalitet og innhold i barnehagen, og har et fokus på estetikk. Artiklene i Blikk fra barnehagen representerer mange stemmer som på ulike måter presenterer forskningsbasert kunnskap om barnehagen som en viktig arena for de yngste barna. Forfatterne tar også opp strukturelle forhold ved norske barnehager i dag. Målet med forskningsprosjektet og med boken er å utvikle kunnskap som kan bidra til å gjøre hverdagen bedre for de yngste barna i norske barnehager. Tona Gulpinar er billedkunstner og høgskolelektor i forming. Hun har opptrådt og hatt utstillinger både nasjonalt og internasjonalt. Hennes forskningsfelt er rettet mot barns møter med samtidskunst. Innenfor forskningsprosjektet Blikk for barn samarbeider hun med Leif Hernes, og de setter fokus på møtene som oppstår gjennom en performance. Leif Hernes er koreograf og professor ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Han har gjennom årene koreografert for både store og små scener nasjonalt og internasjonalt, og har medvirket i en lang rekke bøker om barn og kunst. Hans forskning har i stor grad rettet seg mot kunst og barn under 3 år. Nina Winger er førsteamanuensis i pedagogikk ved høgskolen i Oslo og Akershus. Hun har publisert flere artikler og fagbøker, nasjonalt og internasjonalt, blant annet om barns rettigheter og posisjoner i pedagogiske institusjoner. I Blikk for barn har hun særlig fokus på forskning om barns «well-being».
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2016
Format Heftet
ISBN13 9788245016956
EAN 9788245016956
Språk Bokmål Nynorsk
Sider 281
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket