Omtale fra forlaget
Denne boken drøfter flere områder der det er faglig uenighet om valg av retning for barnehagefeltet.
Barnehagens helhetlige syn på læring kommer ofte i konflikt med en tenkning der den faglige innlæringen blir fremhevet. Dette opprører mange pedagoger. I kjølvannet av dette kommer jakten på det "normale" barnet. Vi har programmer for alt fra atferd til språkstimulering. Bidrar de til at vi leter etter utilstrekkelighet hos barna, i stedet for å se om og hvordan barnas atferd påvirkes av miljøet og personalet? Og hva gjør det med profesjonen hvis alle skal passe inn i samme A4-format? Forfatternes ønske med boken er mer refleksjon hos de ulike partene i feltet.
Forlag Kommuneforlaget
Utgivelsesår 2015
Format Heftet
ISBN13 9788244622691
EAN 9788244622691
Språk Bokmål
Sider 136
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket