Bli kjent med Windows ME millennium edition

IDG Books 2000 Heftet

Heftet tar for seg de viktigste nyhetene i Windows ME Millennium edition, bl.a. hvordan du kan hente inn bilder, lage videofilmer, koble datamaskinene sammen til et hjemmenettverk og få mer ut av Internett. Har stikkordregister.

De viktigste nyhetene i Windows ME Millenium Edition
Mange har etter hvert skaffet seg både digitalt kamera og filmkamera, og den nye Windows ME gjør det greit å jobbe videre med bildene du tar. Du kan for eksempel bruke PCen din til å redigere videoklippene til en ferdig film, og sende den til familie og venner ved hjelp av elektronisk post.
Internet Explorer versjon 5.5 følger med. Her får du tilgang til markedets ledende nettleser, pluss nyttige tilleggsprogrammer. Outlook Express er et fullverdig program til å håndtere både elektronisk post og nyheter. Hvis du ønsker enda raskere kontakt med andre brukere, kan du tegne gratis abonnement på tjenesten Hotmail og utveksle meldinger med andre ved hjelp av MSN Messenger.
Microsoft har pusset videre på grensesnittet, og gjort Windows både enklere og sikrere i bruk. Du kan for eksempel "knipse bilder" av hele systemoppsettet før du installerer er nytt program eller en ny maskinvarebit. Hvis dette fører til at systemet blir ustabilt, kan du få gjenopprettet det slik det var før denne installasjonen.
Er det mer enn én PC i hjemmet, kan du raskt og enkelt koble dem sammen i et lite nettverk. På den måten kan dere dele skrivere og andre ressurser, og utnytte filer som ligger på andre maskiner i nettverket. I Windows ME er det også blitt mulig for flere PCer å dele den samme forbindelsen til Internett.

Forlag IDG Books

Utgivelsesår 2000