Bli god i matte med Mattedama

5.-7. klasse

av (forfatter), Arnt Ove Foss (illustratør), Hanna Hovdenes (illustratør), Kristoffer Ulvik Høisæther (illustratør), Nikolai Bjørnestøl Hansen (illustratør), Vibeke Gwendoline Fængsrud (illustratør), Vilde Nyrønning Strøm (illustratør) og William Eitrem (illustratør).

Kagge 2017 Innbundet

Hele grunnskolens pensum i matte blir enkelt og lettfattelig forklart i de tre bøkene «Bli god i matte med Mattedama 1.-4. klasse», «Bli god i matte med Mattedama 5.-7. klasse» og «Bli god i matte med Mattedama 8.-10. klasse».

Nå blir matteleksene enklere! Mattedama viser deg hvordan matematikk kan være enkelt og hvordan matteleksene blir enklere. Boka tar for seg læreplanen i matte og går grundig, men lettfattelig gjennom alle kompetansemålene for de ulike skoletrinnene. Boka er delt opp i hovedområder med temaer du skal gjennom, og hvert tema har et eget oppslag. Her finner du regler og formler, oppskrifter og gode forklaringer på hvordan du skal gå frem trinn for trinn. Morsomme eksempler fra hverdagslivet illustrerer godt hvordan matematikken brukes i praksis.

Med «Bli god i matte med Mattedama»-bøkene er elevene godt rustet til å forstå og ha det gøy med matematikken!

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2017