Bjørnehistorier

av (utgiver) og Harald Dyrkorn (gjendikter).

Damm 2004 Innbundet

Boka inneholder åtte bjørnehistorier. Historiene er basert på tegnefilmen "Min bror bjørnen". Alle bjørnene møtes ved Lakseelva en gang i året. Der fanger de fisk, leker, møter gamle venner og får seg noen nye. Men det viktigste ved disse møtene er at de forteller hverandre historier om det mest spennende som har hendt dem siden sist. Bjørnene sitter samlet i en stor ring og kaster rundt en laks. Den som fanger laksen skal fortelle den neste historien.

Hvert år møtes alle bjørnene ved Lakseelva. Der fanger de fisk, leker, møter gamle venner og får seg noen nye. Men det viktigste ved disse møtene er at de forteller hverandre historier om det mest spennende som har hendt i løpet av det siste året.

Noen historier er morsomme, noen er skumle og noen er mystiske. En av bjørnene forteller blant annet om det største han noensinne har sett, noe de andre bjørnene ikke klarer å gjette hva er... Bjørnene sitter samlet i en stor ring og kaster rundt en laks. Den som fanger laksen skal fortelle den neste historien...

Forlag Damm

Utgivelsesår 2004