Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatteren ønsker her å gi ideer til arbeid med billedkunst i skole og barnehage, slik at den ubevisste læringen kan bli synlig, og erkjennelsen kan bli større. Boken tar for seg bakgrunn og metoder, og et eget kapittel inneholder eksempler på bilder av Christian Krogh, Theodor Kittelsen og Edvard Munch, med forslag til innfallsvinkler og ulike metoder som kan benyttes. Forfatteren har jobbet som formings- og dramalærer i førskolelærerutdanningen. Har litteraturliste. Illustrert.
Omtale fra forlaget
Forfatteren presenterer en rekke opplegg og ideer til hvordan man i lek og undervisning kan ta utgangspunkt i billedkunsten. Hun viser blant annet hvordan man kan legge til rette for læring og utvikling ved å inspirere barna til å se, tenke, føle, reflektere og gi uttrykk for sine opplevelser i møte med billedkunsten.
En inspirerende og nyttig bok for alle som arbeider i barnehage og grunnskole.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 1996
Format Heftet
ISBN13 9788245600551
EAN 9788245600551
Språk Bokmål
Sider 160
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket