Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka drøfter historiebevissthet, et hovedpunkt i historiedidaktikken. Forfatteren trekker inn nyere historiedidaktisk forskning, og viser hvordan historiebevissthet er et omdreiningspunkt i skolens undervisning i historie og samfunnsfag. Boka gir også forståelse av historieforskningens betydning for samfunnet, og av den rolle som blant annet fortellingen om fortiden, skjønnlitteratur og museer spiller i utviklingen av den unges historiebevissthet. Har litteraturliste og ordliste.
Omtale fra forlaget
Forlag Høyskoleforlaget
Utgivelsesår 2002
Format Heftet
ISBN13 9788276344622
EAN 9788276344622
Språk Bokmål
Sider 326
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket