Beskjæring i hagen

av (forfatter) og Odd Løvmo (forfatter).

Boksenteret 2005 Innbundet

Boken gir kunnskap, veiledning og råd som skal sikre at hagen vokser seg sunn, frodig og vakker. Alle typer hagetrær, hekker, prydbusker, roser, klatreplanter og bærbusker gjennomgås, og en tabell gjør det enkelt å finne råd for akkurat den planten du skal stelle.

Før eller senere trenger de aller fleste busker og trær i hagen en omgang med saks og sag. De fleste hageeiere har en rekke spørsmål som stadig dukker opp om dette emnet: Hvorfor er det så viktig med jevnlig beskjæring av trær og planter, når skal de enkelte artene beskjæres, og ikke minst - hvordan går man fram? Hvilke kvister og grener skal stå igjen og hvilke skal fjernes? Hvor på kvisten skal sagen eller saksen brukes? Ved hjelp av den enkle og forklarende teksten og instruktive bilder og tegninger får leseren nødvendig kunnskap, veiledning og ekspertenes beste råd om det viktigste som har med beskjæring å gjøre. Ved å følge bokens "oppskrifter" vil hagens vekster vokse på riktig måte, bli sunne og frodige og flotte å se på. Boken avsluttes med en svært nyttig og oversiktelig tabell. På disse fem sidene får leseren vite hvilke vekster som skal beskjæres når og hvordan.

Forlag Boksenteret

Utgivelsesår 2005