Bendik og monsteret 1

av (forfatter) og Arne Svingen (oppleser).

Lydbokforlaget 2005 Lydfil

Bendik og monsteret under sengen: En kveld hører Bendik skumle lyder under sengen. Der ligger det et monster som håper at Bendik skal tisse på seg av skrekk!. Men snart får han seg en overraskelse. Bendik og monsteret tar igjen: Bendik føler at han må hjelpe Rita, monsteret under sengen. Og nå sitter han plutselig i pysjen midt i natten på sykkelen ned til rådhuset i byen. Men rådhuset er ikke et vanlig rådhus. Det er et femetasjes, slemt gigantmonster som lyder navnet Monsterje. Neste morgen under frokosten klekker han ut en plan. Den er så skummel at han setter melken i halsen.

Starten på en ny serie fra Arne Svingen.
En sen kveld Bendik ikke får sove fordi mor og far kranglet så fælt, hører han lyder under sengen. Puste-pese-lyder. Noe digert ligger under sengen hans og vrir på seg.
Det viser seg å bli starten på et vennskap. Monsteret heter Rita, og hun er ikke skummel nok for monsterfamilien, så hun er blitt sendt ut for å skremme barn til å tisse i sengen, og får ikke lov til å komme tilbake før hun har klart det.
Det er bare det at alle barn tror hun er en drøm, og Bendik som skjønner at hun er virkelig, han blir ikke redd i det hele tatt.
Men sammen kan de klekke ut en plan allikevel, for i monsterverdenen er det en bragt som rager over alle andre, det er å skremme en voksen ...

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2005