Belysning

planlegging og kreative løsninger

av (forfatter) og Ray Main (illustratør).

Cappelen 2001 Innbundet

Boka inneholder over 300 fargefotografier og gir en mengde praktisk informasjon kombinert med hundrevis av kreative belysningsforslag. Boka kan være interessant for de som planlegger å lage et fullstendig belysningssystem for hjemmet, men også for de som bare skal kjøpe en lyspære. Har register og liste over forhandlere.

Alle vet at belysningen i et rom er viktig for helheten, men det er få som utnytter de kreative mulighetene. Forskjellen mellom et trist og kjedelig rom og et som virker som om det sprudler av liv, kan være nettopp belysningen. Den kan berolige og få deg til a slappe av, skape atmosfære og trivsel, tiltrekke seg interesse og forsterke innredningsdetaljer. Belysningen kan bok#31;stavelig talt for vandle hjemmet ditt som ved a skru på en bryter.

Belysning har over 300 fargefotografier og gir en mengde praktisk informasjon kombinert med hundrevis av kreative belysningsforslag. Boken giren klar og grei oversikt over et emne som lett kan virke forvirrende. Enten du planlegger å lage et fullstendig belysnings#31;system for hjemmet ditt, eller du bare skal kjøpe en lyspære, finner du all den infor masjonen og inspirasjonen du trenger i Belysning. Her kan alle lære hvordan et hjem kan få en effektiv, hensiktsmessig og elegant belysning.

I den første delen, Lysmøblering, foreslår forfatteren ulike metoder for å utnytte dagslyset maksimalt og tar opp prinsippene for god kunstig belysning. Den andre delen, Valg av belysning, gir inngående informasjon om alle de forskjellige typene lyskilder og pærer som finnes på markedet, forklarer hvordan de fungerer og hvilken rolle de spiller. Det kan være vanskelig å velge blant det utrolige utvalget av armaturer og lamper, så forfatteren gjennomgår alle de forskjellige typene, forklarer hvordan de fungerer, og vurderer hvor godt de egner seg til forskjellige formål og plasseringer.

Å leve med lys, den tredje delen av boken, viser hvordan du kan tilfredsstille dine behov for belysning og gir vakre og hensiktsmessige belysningsforslag til alle de forskjellige rommene i et hjem. I tillegg får du en mengde gode ideer og praktiske råd. Til slutt finnes det en praktisk opp#31;slagsdel med grunnleggende fakta om emnet og et detaljert avsnitt om sikkerhet og vedlikehold.

I Belysning finner du all den inspirasjonen du trenger for å skape atmosfære og stil med riktig belysning i ditt eget hjem.

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 2001