Bekkenløsning

forebygge - avlaste - behandle

av (forfatter) og Tron Soot-Ryen (forfatter).

Noras Ark 2001 Heftet

I denne boken får du vite mer om bekkenløsning og hva det kan være, hva det kommer av, om det finnes behandling, hvilke sykepenge- og trygdeordninger du har og råd og hjelp til å gjøre hverdagen enklere.

Hvert år får nesten halvparten av alle gravide norske kvinner bekkenløsningssmerter. For de fleste går plagene over etter at de har født, men noen sliter med store smerter i lang tid etter fødselen.
Bekkenløsningsplager er en for lite påaktet lidelse, og mytene desto flere. På noen språk finnes ikke en gang betegnelsen. Bekkenløsningsplager blir ofte kalt et særnordisk fenomen, eller en motesykdom, men forfatterne av denne boken viser at fenomenet verken er nytt eller nordisk. I denne boken søker de å gi svar på de spørsmålene de selv satt med som vordende og nybakte foreldre og som gravid og nybakt mor med store smerter.
Her får du vite mer om:Hva bekkenløsning kan være, og hva det kan komme avDet finnes behandlingSykepenger og trygdeordningerRåd og hjelp til å gjøre hverdagen lettere
Boken inneholder en omfattende liste over praktiske hjelpemidler og hvor de kan skaffes

Forlag Noras Ark

Utgivelsesår 2001