Bekjemp lærevansker

av (forfatter) og Maria Gran Hansen (oversetter).

Publicom 2007 Innbundet

Boka tar for seg lærevansker og forsøker å avdekke årsakene til vanskene. Det engelske Dore-programmet har høstet oppmerksomhet for sin forskning, metoder og resultater, og i boka forteller forfatteren blant annet om teorien bak opplegget, hvordan treningsopplegget fungerer, praktiske resultater og gir eksempler på suksesshistorier.

Om lag hver tiende nordmann sliter med lærevansker. Problemer med å skrive, lese og regne skaper en vanskelig hverdag for flere hundre tusen nordmenn. Årsakene til lærevansker er mange. Av og til benyttes merkelappene dysleksi eller ADHD, andre ganger er årsaken vanskeligere å avdekke. Denne boka tar mål av seg til å hjelpe leseren ut av problemene. Utgangspunktet er det engelske Dore-programmet som den siste tiden har fått stor oppmerksomhet for sin forskning, sine metoder og sine resultater. Programmet mener lærevansker har fysiologiske årsaker og kan bekjempes ved relativt enkle repetitive fysiske øvelser. Bekjemp lærevansker viser en annerledes og uventet vei til enklere læring.

Forlag Publicom

Utgivelsesår 2007