Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka brukes ved de fleste lærerhøgskoler i Norge og Sverige. Den vektlegger læring gjennom språket. Det gis en rekke eksempler på hvordan lærerne kan oppdage barns matematiske språkbruk og utvikle denne videre. Fremstillingen som bygger på språkteori vektlegger at barna skal få sjøltillit ved at læreren synliggjør deres kunnskaper. Teorien bygger videre på at matematikkvansker i skolen ofte skyldes en konflikt mellom elevenes matematiske uttrykksmåter og skolens fremstillingsmåte. Det er altså ikke slik at matematikkvansker alltid skyldes mangelfulle begreper hos barna.
Omtale fra forlaget
Boka brukes ved de fleste lærerhøgskoler i Norge og Sverige. Den vektlegger læring gjennom språket. Det gis en rekke eksempler på hvordan lærerne kan oppdage barns matematiske språkbruk og utvikle denne videre. Fremstillingen som bygger på språkteori vektlegger at barna skal få sjøltillit ved at læreren synliggjør deres kunnskaper. Teorien bygger videre på at matematikkvansker i skolen ofte skyldes en konflikt mellom elevenes matematiske uttrykksmåter og skolens fremstillingsmåte. Det er altså ikke slik at matematikkvansker alltid skyldes mangelfulle begreper hos barna.
Forlag Caspar forlag
Utgivelsesår 2006
Format Innbundet
ISBN13 9788290898477
EAN 9788290898477
Språk Bokmål
Sider 213
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket