Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatteren viser hvordan barns uformelle språk og matematiske innsikt gir bakgrunn for å lære matematikk, og hvordan man får innsikt i barns tallbegrepsutvikling og algoritmelæring. Gjennom språklig mangfold der barn snakker, leker, tegner og skriver matematikk, blir matematikk et kreativt samarbeidsfag for lærere og elever. Teksten er bygget opp ved hjelp av eksempler fra praksis. Den didaktiske teorien som utvikles, er knyttet opp mot Vygotskys språkteoretiske tenkning. Boken er en bearbeidelse og utvidelse av tidligere utgave. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Forfatteren viser hvordan barns uformelle språk og matematiske innsikt gir bakgrunn for å lære matematikk, og hvordan man får innsikt i barns tallbegrepsutvikling og algoritmelæring. Gjennom språklig mangfold der barn snakker, leker, tegner og skriver matematikk, blir matematikk et kreativt samarbeidsfag for lærere og elever. Teksten er bygget opp ved hjelp av eksempler fra praksis. Den didaktiske teorien som utvikles, er knyttet opp mot Vygotskys språkteoretiske tenkning. Boken er en bearbeidelse og utvidelse av tidligere utgave. Har litteraturliste.
Forlag Caspar forlag
Utgivelsesår 2006
Format Innbundet
ISBN13 9788290898149
EAN 9788290898149
Språk Bokmål
Sider 213
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket12 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket