Bedriftsøkonomi 2

for allmenne, økonomiske og administrative fag

av (forfatter), Reidar Hæhre (forfatter), Lars Ottesen (forfatter) og Alf H. Øyen (forfatter).

Økonomiforl. 2001 Heftet

Boka er oppfølgeren til Bedriftsøkonomi 1. I denne boka fokuserer forfatterne på modellbruk og beslutninger. Den repeterer emner som bygger på Bedriftsøkonomi 1, går videre og gir mer fordypning for elevene. Har stikkordregister.

Bedriftsøkonomi 2 inngår i en læremiddelpakke som sammen med Bedriftsøkonomi 1 dekker studieretningsfagget bedriftsøkonomi (5+5) på studieretningen for allmenne, økonomiske og administrative fag i den videregående skolen. Bedriftsøkonomi 2 dekker målene i læreplanen for det videregående 5-timerskurset på VK2. Kunnskap i bedriftsøkonomi og økonomistyring er viktig og verdifull nesten uansett hvilket yrke du velger. Samtidig gir bedriftsøkonomi 2 en solid plattform for videre studier i fagområdet. Læreboka gir en grunnleggende innsikt i ulike økonomiske problemstillinger og bringer leseren inn i selve beslutningssituasjonen i bedriften. Forfatterne legger vekt på at leseren skal få rik anlending til å bruke IT som hjelpemiddel for å få et bedre grunnlag for vurderinger og analyser. I tillegg til læreboka er det utarbeidet en arbeidsbok hvor du finner løsningsplass til noen av oppgavene i læreboka. I arbeidsboka er det også repetisjonsoppgaver og eksamenslignende oppgaver. Til læreverket er det dessuten utarbeidet en rekke økonomiske modeller i Excel for temaer der det er naturlig å bruke IT som verktøy. Det er også laget en egen lærerveiledning. Læreren finner her blant annet metodiske råd og tips og løsningsforslag til de fleste oppgavene i læreverket.

Forlag Økonomiforl.

Utgivelsesår 2001