Bedrifters samfunnsansvar

hvordan forene ønsker og praksis?

av (redaktør), Mette Morsing (redaktør) og Petter Røen (oversetter).

Tapir akademisk forlag 2010 Heftet

Boka inneholder en samling artikler som integrerer teori, forskning og praksis om bedrifters samfunnsansvar (CSR).

Hvordan forene ønsker og praksis? Denne boka er en samling internasjonale artikler som integrerer teori, forskning og praksis om bedrifters samfunnsansvar (CSR). Forfatterne kommer fra handelshøyskoler, bedrifter, ikke-statlige organisasjoner, konsulentbransjen og næringslivet. I Bedrifters samfunnsansvar kan du blant annet lese om: Prinsipper for bedrifters interessentansvar Virksomhetsstyring og bedrifters samfunnsansvar Miljøforvaltning og bærekraftig utvikling Måling av interessentrelaterte prestasjoner og en ny styringsmodell for det bærekraftige perspektivet Statens rolle i arbeidet med å fremme CSR Hvordan sosiale prestasjoner og bærekraft kan integreres i organisasjoner gjennom strategier, rammeverk og rapportering Utvikling av organisasjonskulturen for å skape et kollektivt samfunnsansvar Handelshøyskolenes rolle i arbeidet med å gi bedriftslederne den kunnskapen de trenger for å håndtere CSR-spørsmål innenfor næringslivet Hvordan CSR kan integreres i organisasjoner gjennom samarbeid med interessenter Sosialt entreprenørskap for å skape et ansvarlig og bærekraftig næringsliv Bedrifters samfunnsansvar i styrerommet

Forlag Tapir akademisk forlag

ISBN13 9788251923583