Bedre team

hvordan avdekke og løse problemer i team

av (forfatter) og Arild Lillebø (oversetter).

Damm 2003 Innbundet

2 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra forlaget

Intern konflikt, mangel på klare retningslinjer, uklare forventninger, mangelfull støtte fra ledelsen – vi vet alle hvordan det er å være del av et problemfylt team eller lag. Man gruer seg til møter, tidsfrister overholdes ikke og mange leter etter unnskyldning for å slippe unna. Når problemer oppstår, er det viktig å løse dem snarest – før de kommer helt ut av kontroll.Utviklingen går raskt i retning teambaserte organisasjoner. På et eller annet tidspunkt i karrieren vil enhver medarbeider utvilsomt bli bedt om å jobbe i team – som leder eller vanlig medlem.
Å skape godt teamarbeid er imidlertid lettere sagt enn gjort. Ethvert team kan støte på hindringer som undergraver deres muligheter for å lykkes. Barners bok gir deg en praktisk og effektiv fremgangsmåte som hjelper deg til å ta tak i utfordringene, løse problemene raskt og komme tilbake på rett spor. Enten du er teamleder eller vanlig teammedlem, vil boken gi deg veiledning hvis du jobber eller skal jobbe i team.
Skap et godt team
Teamproblemer viser seg på mange måter – i form av svekket kundetilfredshet, arbeid som må gjøres på nytt igjen, tidsfrister som ikke holdes og tap av troverdighet i forhold til resten av organisasjonen.
I Barners bok beskrives de tolv vanligste teamproblemene slik at du selv kan identifisere dem, og den gir deg verktøy og strategier for å løse dem på en effektiv måte. Kort sagt: Du vil mestre utfordringer og oppnå fremragende resultater i teamet ditt.
Boken hjelper deg med å:
- stille problemdiagnose
- håndtere konflikter
- overvinne tilbakeslag
- oppnå støtte
- iverksette og følge opp planene
og mye, mye mer!
Og dermed har du et styrket og sterkt team!
Å lede et virtuelt team
Vi tenker fortsatt på team som grupper av mennesker på samme sted til samme tid, men det finnes i økende grad team som helt eller delvis består av virtuelle mennesker som kommuniserer via datamaskin, faks, telefon og på andre måter istedenfor å være fysisk på samme sted. Deres spesielle behov blir også behandlet i Barners bok.
Oppnå gode resultater
Publishers Weekly sier i sin omtale av boken at ”Barner har laget den perfekte verktøykasse for problemfylte team”. Bokens første del hjelper deg med å identifisere og løse mellommenneskelige konflikter og manglende arbeidsmoral, og del to gir deg praktiske fremgangsmåter for å forbedre interne relasjoner, ideer til å styrke teamsamspillet, innsikt i å håndtere forandring og gode råd for å forbedre eksterne relasjoner.

Bokdetaljer

Forlag Damm

Utgivelsesår 2003

Format Innbundet

ISBN13 9788249609659

EAN 9788249609659

Språk Bokmål

Sider 409

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

2 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket