Bedre sammen

av (tekstforfatter), Dav Pilkey (forfatter) og Vibeke Ekeland Grønn (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2023 Innbundet

Vesle-Petter, Flippy, Mia og tjueen ukontrollerbare babyfrosker har alle sin egen måte å se verden på. Og den er som vanlig preget av kaos og uenigheter. Fulle av begeistring og oppfinnsomhet er medlemmene i tegneklubben klare for å lage morsomme og originale tegneserier. Men vent litt! Har de husket å rydde rommene sine først?! Etter husarbeidet kan den bråkete gruppa endelig vise frem de villeste mini-tegneserier; det blir både spenning, action, haiku, mysterier og mye, mye mer. Og småfroskene oppdager at små ting kan få stor betydning, bare de samarbeider. Dav Pilkey bruker en rekke teknikker, som origami, akrylmaling, blyanttegning, fotografi, collage, gouache og akvarell, for å fange samarbeidets kreativitet og glede. Det varierte uttrykket, sammen med Pilkeys velkjente humor og fortellerstemme, inspirerer til kreativitet og skaperglede hos lesere i alle aldre.

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2023