Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka handler om barn med lærevansker, og er historiefaglig forankret. Den setter fokus på situasjonen til evneveike barn og unge på 1950- tallet. Boka forsøker å forstå den tida og det samfunnet barn og unge var en del av. Problemstillingen i boka er hvordan kategorien "evneveik" oppsto, og hvilken betydning den ble tillagt. Fokus er satt på de kulturelle aspektene ved "evneveikhet". Hensikten er å skape innsikt i samspillet mellom de kulturelle, politiske og sosiale prosesser da velferdsstaten var i en viktig utbyggingsfase. Boka har en tverrfaglig tilnærming og griper inn i dagens debatt om vanskeligstilte barns livsvilkår. Har litteraturliste og stikkordsregister.
Omtale fra forlaget
Boka handler om barn med lærevansker, og er historiefaglig forankret. Den setter fokus på situasjonen til evneveike barn og unge på 1950- tallet. Boka forsøker å forstå den tida og det samfunnet barn og unge var en del av. Problemstillingen i boka er hvordan kategorien "evneveik" oppsto, og hvilken betydning den ble tillagt. Fokus er satt på de kulturelle aspektene ved "evneveikhet". Hensikten er å skape innsikt i samspillet mellom de kulturelle, politiske og sosiale prosesser da velferdsstaten var i en viktig utbyggingsfase. Boka har en tverrfaglig tilnærming og griper inn i dagens debatt om vanskeligstilte barns livsvilkår. Har litteraturliste og stikkordsregister.
Forlag Abstrakt
Utgivelsesår 2006
Format Heftet
ISBN13 9788279352082
EAN 9788279352082
Omtalt tid Etterkrigstiden
Språk Bokmål
Sider 172
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket3 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket