Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Førskolelærerstudenter får her en innføringsbok i musikkpedagogikk og didaktikk. Boka fokuserer på det musikalske og skapende barnet og pedagogens sentrale rolle i å utvikle kultur for musikkglede. Den inneholder praksisfortellinger og ideer til temaarbeid i barnehagen. Med oppgaver.
Omtale fra forlaget
Dette er en samlet og praksisnær innføringsbok i musikkpedagogikk og -didaktikk. Den fokuserer på det musikalske og skapende barnet og pedagogens sentrale rolle i å utvikle en kultur for musikkglede. Helt nytt i denne andre utgaven er perspektivet på danning. I tillegg presenterer forfatterne et utvidet syn på musikalitet og utvikling.
Boka har en rekke praktiske eksempler, bl.a. i forhold til musikk som en del av et temaarbeid i barnehagen. Den har praksisfortellinger og utfordringer for små og større førskolebarn.
Hvert kapitel har studentoppgaver som kan danne grunnlag for mappebidrag, drøfting og refleksjon.
-Barns musikkverden er i stor grad styrt av oss voksne. Derfor er det viktig at pedagogene har innsikt i og kunnskap om musikk, hvordan barnet utvikler seg musikalsk og hvordan en kan legge til rette for variert og allsidig musikkaktivitet. - (Leiv Ramfjord om 1. utgave 2006).
Morten Sæther er førstelektor i musikk, ved Dronning Mauds Minne, Høgskolen i Trondheim.
Elin Angelo er universitetslektor og stipendiat ved program for lærerutdanning ved NTNU.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2012
Format Heftet
ISBN13 9788215019611
EAN 9788215019611
Språk Bokmål
Sider 191
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket7 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verketBøker som jeg har kjøpt, og som enten er pensumlitteratur på Steinerhøyskolen, eller er skrevet av mennesker tilknyttet antroposofien.