Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken bruker systemteoretiske og økologiske termer og sosial nettverkstenkning for å presentere en mer helhetlig kunnskap om barns og ungdoms livssituasjon i dag. Her introduseres sosial nettverkstenkning også i pedagogikk og utviklingspsykologi. Boken vil være sentral for studenter og forskere innen pedagogikk, samfunnsfag og psykologi, for lærere og andre som arbeider med barn og unge. Med stikkordregister og litteraturliste.
Omtale fra forlaget
En bok om hvordan barn og unge sosialiseres og dannes.Boka introduserer nettverkstenkning i pedagogikk, utviklingspsykologi, sosialt arbeid og miljøarbeid. Den er rik på eksempler, illustrasjoner og ideer til hvordan forholdene for barn og unge kan forbedres i hjem, barnehage, skole, skolefritidsordning og samfunn.
Samfunnsviteren Urie Bronfenbrenners utviklingsøkologiske tenkning brukes som ramme for å forstå den livssituasjonen barn og unge befinner seg i. Forfatteren legger vekt på å se utvikling, sosialisering og dannelse i et helhetlig perspektiv. Betydningen av sosiale relasjoner står sentralt i boka. Boka har stort fokus på barnehagebarn, flerkulturalitet og dannelse.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2012
Format Heftet
ISBN13 9788215019253
EAN 9788215019253
Språk Bokmål
Sider 336
Utgave 4
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket13 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket