Barnemat

ernæring, oppskrifter, gode råd

av (forfatter), Marianne Hox (forfatter) og Wenche Frölich (forfatter).

Kolibri forl. 2001 Innbundet

Boken går gjennom de forskjellige fasene barnet er i, og hva slags mat du kan gi barnet i disse periodene. Boken gir praktiske råd som letter hverdagen, råd om kolikk og inneholder oppskrifter.

Det åpner seg en ny tilværelse når man får barn, og etter hvert som barnet skal få noe annet enn bare morsmelk eller morsmelkserstatning, blir det naturlig nok mange spørsmål som melder seg:
Hva slags fast føde skal barnet få?
Når kan man begynne med hva?
Får barnet mitt nok av de riktige næringsstoffene?
Hvordan bør dagen deles inn, slik at rytmen kan passe både nybakte foreldre og barn?
Denne boken gir svar på det meste, og erfarne fagfolk leder deg trinn for trinn gjennom de ulike fasene. Råd og oppskrifter er ernæringsmessig forsvarlige og utprøvd på egne barn. Med denne boken vil du kunne gi det beste grunnlag for barnet ditt. Du har nå også muligheten til å få etablert gode, trivelige og sunne matvaner inn i familien, noe alle vil nyte godt av.
Det koster tiendedelen å lage barnematen selv, og det er morsomt og raskt å lage den. Barnet ditt vil kanskje lettere venne seg til vanlig familiemat, og du vet hva du gir barnet ditt. Boken er delt opp i perioder og gir tips om hva du kan gi barnet ditt i disse ulike fasene. Du kan derfor være sikker på at dette får du samtidig som du unngår unødvendige tabber som kan gi mageknip, forstoppelse eller allergiutslag.
Boken gir mange praktiske råd som letter hverdagen, og råd om kolikk er også med. Det er bare å glede seg til opplevelser med den lille på kjøkkenet.

Forlag Kolibri forl.

Utgivelsesår 2001

Serie Serien for spebarn og småbarn