Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka inneholder både klassiske og nyskapende tanker som er viktig å kjenne til for studenter i lærerutdanningen og for studenter som utdanner seg for yrker som har med barn og ungdom å gjøre. Boken er tredelt og omhandler sentrale faktorer som kan tenkes å innvirke på det enkelte barns læringsmiljø. Fra å belyse ulike forhold ved enkelteleven som kan fremme eller hemme en naturlig læringsprosess, utvides drøftingen til en problematisering av dynamikken som oppstår med barnet i samspill med familie, skole og nærmiljø, for så å avslutte med en analyse av det å vokse opp i et flerkulturelt samfunn. Har litteraturliste og register.
Omtale fra forlaget
Boka inneholder både klassiske og nyskapende tanker som er viktig å kjenne til for studenter i lærerutdanningen og for studenter som utdanner seg for yrker som har med barn og ungdom å gjøre. Boken er tredelt og omhandler sentrale faktorer som kan tenkes å innvirke på det enkelte barns læringsmiljø. Fra å belyse ulike forhold ved enkelteleven som kan fremme eller hemme en naturlig læringsprosess, utvides drøftingen til en problematisering av dynamikken som oppstår med barnet i samspill med familie, skole og nærmiljø, for så å avslutte med en analyse av det å vokse opp i et flerkulturelt samfunn. Har litteraturliste og register.
Forlag Høyskoleforlaget
Utgivelsesår 2000
Format Heftet
ISBN13 9788276342475
EAN 9788276342475
Språk Bokmål
Sider 522
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket