Omtale fra forlaget
I denne vitenskapelige antologien utforsker forfatterne grunnleggende aspekter ved det å få til godt samarbeid i skolen rundt barn og unge som opplever utfordringer.
Hvem utgjør laget rundt læreren og eleven når en felles innsats kreves av mange aktører? Hva kjennetegner godt tverrfaglig og tverretatlig samarbeid, og hvordan kan dette etableres?
Forfatterne stiller spørsmål om hvem aktørene er, og hva det betyr å jobbe tverrfaglig og tverretatlig. Med spisskompetanse fra hvert sitt fagfelt, drøfter forskere fra universitets- og høgskole-Norge hvordan profesjonsutøvere sammen kan bidra til å sikre barn og unge en god skole og et godt oppvekstmiljø. Et sentralt argument i antologien er at tverrfaglig og tverretatlig samarbeid krever felles forståelse og oppfølging fra flere aktører samtidig.
Hvert kapittel introduseres med et case slik at samarbeidet aktualiseres. De ulike case følges opp gjennom kapitlene. På den måten knyttes teori, forskning og praksis sammen slik at leseren får et realistisk innblikk i aktuelle problemstillinger.
Forlag Gyldendal
Utgivelsesår 2021
Format E-bok
ISBN13 9788205559264
EAN 9788205559264
Språk Bokmål
Sider 370
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket