Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Denne boken tar blant annet for seg personlighetsutvikling, språkutvikling, utviklingsstøttende samspill, utvikling av motoriske ferdigheter, betydningen av risikofylt lek, sosialisering, sosial kompetanse, emosjonell kompetanse, mangfold og inkludering, og foreldresamarbeid. Med litteraturlister og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
Sterk og positiv utvikling av barn i barnehagen er nært knyttet til kvaliteten i barnehagen. Denne boka tematiserer og drøfter teoretiske og praktiske aspekter ved kvaliteten i barnehagens praksis. Gjennom eksempler, teori og forskning viser forfatterne hvordan kvalitet i barnehagens innhold og praksis er knyttet til det enkelte barns utvikling.
Noen av temaene som blir belyst er:? personlighetsutvikling? språkutvikling? utviklingsstøttende samspill? utvikling av motoriske ferdigheter? betydningen av risikofylt lek ? sosialisering? sosial kompetanse? mangfold og inkludering? foreldresamarbeidBoken er del i en serie bøker, Barnas barnehage, hvor hensikten med bøkene er å samle relevant og aktuell, forskningsbasert men praksisnær kunnskap som belyser de utfordringer dagens førskolelærere, foreldre og samfunnet står overfor med tanke på barns utvikling og oppvekst i tiden de bruker i barnehagen. En viktig hensikt er også å sette barna i fokus; hvordan de mestrer å nyttiggjøre seg barnehagens hverdag på en positiv måte for sin egen utvikling.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2010
Format Heftet
ISBN13 9788205399730
EAN 9788205399730
Serie Barnas barnehage (2)
Språk Bokmål
Sider 360
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket