Omtale fra forlaget
Boka presenterer forskning og praksisnær kunnskap om hvordan man kan arbeide med saker som oppleves vanskelige. Med utgangspunkt i forskningsprosjektet «De utfordrende barna» viser forfatterne hvordan man, gjennom tidlig innsats og systemrettet arbeid, kan sette inn tiltak overfor barn som viser utagerende atferd, som trekker seg tilbake, oppleves dominerende eller strever med å forstå fordi de har en annen kulturell bakgrunn enn den norske. Samarbeid mellom barnehage, skole, PPT, barnevern, helsetjenesten og hjemmet er svært viktig i dette arbeidet. Barn i utfordringer tar for seg en rekke praksishistorier som alle belyses ved hjelp av teori og refleksjoner. I arbeidet med sakene er kollegabasert veiledning en viktig metode for å utvikle handlingskompetanse i praksis. Bokas målgruppe er studenter som forbereder seg til arbeid i barnehage, skole, PPT og barnevern, kvalitative forskere, samt arbeidstakere på ulike nivåer som opplever utfordringer i sitt arbeid med barn. Bokas redaktører er førsteamanuensis Hildegunn Fandrem og professor emeritus Otto Laurits Fuglestad. De andre bidragsyterne er førsteamanuensis Inger Kristine Løge, førsteamanuensis Pål Roland og førsteamanuensis Elsa Westergård, alle forskere ved Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning ved Universitetet i Stavanger.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2013
Format Heftet
ISBN13 9788245012422
EAN 9788245012422
Språk Bokmål
Sider 182
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket