Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Problemstillingene i denne norske studien er knyttet til barns opplevelse og deltaking i sin egen sak i barnevernet. Fokuset er rettet mot barns egen forståelse av sin hverdag, og av det å skulle delta i beslutninger for å finne gode løsninger på egne og familiens problemer. Studien løfter frem barnas opplevelse av å være bidragsyter, og hvordan barn oppfatter sin egen og familiens kompetanse. Konteksten for studien er familieråd. Med litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Studien som presenteres her, er den norske delen av et nordisk komparativt forskningsprosjekt der til sammen et førtitalls barn i alderen 7-17 år har deltatt. Problemstillingene i denne norske studien er knyttet til barn opplevelse og deltakelse i sin egen sak i barnevernet. Fokuset har vært rettet mot barnas egen forståelse av den hverdagen de lever i, og av det å skulle delta i beslutninger for å finne gode løsninger på deres og familiens problemer.
Forlag Tapir akademisk forlag
Utgivelsesår 2009
Format Heftet
ISBN13 9788251922838
EAN 9788251922838
Språk Bokmål
Sider 268
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket