Bare en overlevende

tekst og bilder i post-tsunamisk perspektiv

av (forfatter) og Essi Frydenlund (illustratør).

Tekstforl. 2009 Innbundet

I denne boka formidler forfatteren det som skjedde under tsunamien i Sør- Asia 2. juledag 2004. I tillegg til å beskrive faktiske hendelser, inneholder boka terapeutiske dikt som formidler tanker, følelser og utfordringer man møter etter å ha opplevd en naturkatastrofe eller andre traumatiske hendelser.

Bare en overlevende er blitt en vakker og dyptfølt personlig beretning over et alvorlig tema, det å være overlevende etter vår tids største naturkatastrofe, tsunamien i Sør-Asia 2. juledag 2004. Forfatteren evner på en flott måte å beskrive de opplevelser, tanker og utfordringer mange overlevende møter etter store naturkatastrofer og ulykker, krigshandlinger eller andre traumatiske hendelser. I samspillet mellom Jan Faye Braadlands mangfoldige litterære tekster og Essi Frydenlunds gripende fotografier smelter dette post-tsunamiske perspektivet sammen til å bli en kjærlighetserklæring til livet og en hyllest til boken som medium. Den er ment for et allment publikum, men også beregnet på etterlatte, pårørende og fagpersoner innen det krisepsykiatriske fagfeltet.

Forlag Tekstforl.

Utgivelsesår 2009