Bak masken

Osatech 2020 Innbundet

Det har gått mange år siden overgrepene, men Maritas kamp er langt fra over. Traumene fra barndommen har skapt et mørke dypt i sjelen hennes. I dette mørket sitter en demon og hvisker til henne: Du er ikke bra nok. Det er noe galt med deg. Du er verdiløs. Frem til nå har Marita for det meste slitt alene. PTSD og sosial angst gjør det vanskelig å nyte livet. Nå deler hun sin historie for å beskrive hvor ødeleggende overgrep mot barn er og for å få hjelp til å bære den tunge byrden.

«Bak Masken» er en sterk fortelling om overgrep og ettervirkningene av dem. Selv om historien er dyster, er den full av håp og viser at det er mulig å komme seg ut av mørket, også når man føler seg verdiløs og forlatt. Der hovedpersonen i Maria Kjos Fonns «Kinderwhore» er eksplosiv og intens, er Marita innadvendt og rolig. Hun går til verks med et håp om å redde seg selv, framfor å la seg selv gå til grunne.

Forlag Osatech

Utgivelsesår 2020