Bærekraftig business

en praktisk guide til hvordan du kan sikre bedriften for fremtiden

av (forfatter), Runar Heggen (forfatter) og Tone Lise Forbergskog (forfatter).

Nor 2021 Heftet

Hvorfor må bedrifter forstå hva bærekraft er? Hvilke krav kommer fra myndigheter i EU og Norge? Hvilke forretningsmuligheter ligger i bærekraft? Hva ønsker morgendagens medarbeidere fra sine arbeidsgivere?

Norsk næringsliv står overfor store forandringer, og hensynet til planeten, samfunnet og fremtidige generasjoner gjør at mange bedrifter vil bli nødt til å omstille seg i nær fremtid.

Denne boken viser deg at det ikke er noen motsetning mellom bærekraft og en positiv bunnlinje. Virksomheter som tar samfunnsansvar og bærekraft på alvor vil lettere tiltrekke seg dyktige medarbeidere, ha en effektivt drift, øke omsetningen og lede an i det moderne, norske næringslivet.

Boken er lagt opp på en måte som kombinerer hvorfor med hvordan, og som på den måten ikke bare gir deg oppdatert og relevant kunnskap, men også råd om hvordan du i praksis implementerer endringer i din egen virksomhet. Boken en en praktisk guide som hjelper deg med å gå fra ord til handling.

Bærekraftig business henvender seg til alle i ledende stillinger som ønsker å forstå hvordan bærekraft og samfunnsansvar kan sikre deres bedrift for fremtiden. Men også engasjerte medarbeidere, studenter, og andre som er opptatt av å forstå bærekraft, vil ha stor nytte av boken.

Forlag Nor

Utgivelsesår 2021