Omtale fra forlaget
Norsk skole har gjennomgått to store reformfaser i etterkrigstida, den første fra midten av 50-tallet, den andre på 90-tallet. Forfatteren beskriver og analyserer skoletenkningen og utviklingen. Hva kjennetegner den siste reformfasen? - Et knefall for næringslivets kompetansebehov, eller representerer Hernes' skoletenkning et både- og, en kombinasjon av kontinuitet og oppbrudd med både en økonomisk og kulturell motivasjon?
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 1999
Format Heftet
ISBN13 9788245607826
EAN 9788245607826
Omtalt tid 1990-1999
Språk Bokmål
Sider 209
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket