Avsporet

Publica 2016 Innbundet

Hedda leter etter sporet til den skjønnlitterære boka hun drømmer om å skrive. Søker på biblioteket, langs skiløypa og hos Marcel Proust, mesteren for de uendelig mange ordene og fascinerende metaforene. Men det er ikke så lett som storebror Herman kanskje tror. Hvor enn han er. Frilansjournalisten som strever med å gi forfatterspiren noen råd. Men snart skal han jo hjem til mor Helene,
som mimrer og gleder seg til besøk. Samtidig som hun venter på at hele den vesle familien kan være sammen, forsøker hun å få mer innsikt i hva datteren egentlig skriver, eller planlegger å skrive...

Frøydis Finstad Gundersen er 48 år, jurist og har jobbet lenge med offentlig forvaltning i ulike sentrale og regionale etater, og ett år i Brussel. Mye av arbeidet har knyttet seg til internasjonal miljørett og politikk. Fra hulen sin ved Mjøsa, nær røttene, er hun nå i gang med å virkeliggjøre drømmen om å skrive flere bøker.

Tittel: Avsporet
Forfatter: Frøydis Finstad Gundersen