Avmakt

Calidris forlag 2023 Heftet

En skulptur av Salvador Dali danner utgangspunktet for denne samlingen av tekster. Og det går en rød tråd gjennom disse fortellingene som Avmakt består av.
Det er en vandring gjennom et langt levet liv, som reiser store eksistensielle spørsmål om hvordan vi forvalter livet og tiden vi er blitt tildelt. Hovedpersonen kan for eksempel finne på å spørre seg selv: Har jeg levet et helt feil liv, eller kan det å tape av og til være den største seier?
Avmakt er et spennende forsøk på å betrakte hjernens virke både innenfra og utenfra på samme tid. Det er en slags todeling av tankene som går igjen her, det å se seg selv innenfra og utenfra samtidig.

Avmakt er fremfor alt en intens vandring i hjernens forunderlige irrganger.
Den er også historien om et varmt kjærlighetsforhold mellom to mennesker. Og ikke minst handler historiene om vårt forhold til de minste og svakeste individene i vår herres hage.

Avmakt spenner mellom alt fra det dypeste mørke, det brutale og sørgmodige, til det vakre, varme og humoristiske. En sjelden kombinasjon er blitt uttalt av en forhåndsleser.

Forlag Calidris forlag

Utgivelsesår 2023