Aurlandsdalen og Skarvheimen

turer fra Hemsedal til Rallarvegen

av (forfatter) og Per Roger Lauritzen (illustratør).

Gyldendal 2010 Heftet

Denne boken forteller om naturen, historien og turmulighetene i Aurlandsdalen og Skravheimen. Turbeskrivelsene gir informasjon om lengde, tid, merking og videre ruter. Med litteraturliste og register.

Endelig en praktisk guidebok til noen av Norges flotteste naturopplevelser.

Hver sommer kan flere tusen turister konstatere at det å vandre gjennom Aurlandsdalen fra høyfjell til fjord, er en av de fineste naturopplevelsene man kan ha i Norge. De vil også erfare at den ville og vakre dalen og området rundt rommer interessant historie, mange spennende boplasser og en rad med fortreffelige turisthytter. Og endelig kommer det en praktisk guidebok til naturen i Skarvheimen og «indrefileten» Aurlandsdalen. Boken gir deg detaljene om rutene i Aurlandsdalen, og forteller hva du kan oppleve underveis. Den er rikt illustrert og inneholder også flere flotte historiske bilder. Gode kart og et vell av faktaopplysninger gjør både planleggingen og gjennomføringen av turer i denne fantastiske delen av Norge lettere og mer interessant. Mange av rutene egner seg ypperlig for helgeturer langt utover høsten.Bak i boken ligger et 1:50 000 turkart over Aurlandsdalen til en verdi av kr 149,?. Uunnværlig for planlegging og gjennomføring av turer i området.

ISBN13 9788205391451

EAN 9788205391451