Artemis Fowl

operasjon Arktis

av (forfatter) og Morten Hansen (oversetter).

Damm 2007 Heftet

Kaptein Kristtornia Kort i LEP-rekogn Unit er sikker på at det er hennes erkefiende, den 13 år gamle Artemis Fowl, som har gitt ulovlige menneskelige krefter til dvergene. Artemis har imidlertid sine egne problemer å stri med. Faren hans er kidnappet, og bare et mirakel kan redde ham. Dette er den andre boka om Artemis Fowl.

Noen har forsynt tomtegubbene med ulovlige menneskevåpen. Kristtornia Kort i alvepolitiet LEP-rekogn er sikker på at det er erkefienden hennes som står bak: 13-årige Artemis Fowl. Men stemmer det?
Artemis har sine egne problemer; faren hans er kidnappet av den russiske mafiaen, og det skal et mirakel til for å redde ham. Denne gangen er det kanskje ikke nok med en genial plan. Denne gangen trenger kanskje Artemis hjelp ...

Den første boka, Artemis Fowl (2001), ble en internasjonal suksess: I Storbritannia og Irland solgte den i 2002 over 150 000 eksemplarer, den ble nominert til Whitbread-prisen og ble kåret til Årets beste barnebok av The British Book Awards. Den er oversatt til 20 språk og blir filmatisert av Miramax.

Bok nr 2 i serien om Artemis Fowl

Forlag Damm

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788204136121

EAN 9788204136121

Serie Griff

Genre Fantasy

Helt fantastisk blanding av humor og spenning. Anbefales til alle som er 11 og over!

• "Artemis Fowl - arkivet" av Eoin Colfer
  • "Artemis Fowl - evighetskoden" av Eoin Colfer