Arrangementsledelse

initiativ, planlegging, gjennomføring og evaluering

Akilles 2014 Heftet

Hvordan skape et best mulig idrettsarrangement? I denne boken vil du få svar på nettopp det. Målet er å øke innsikten hos alle som er involvert på arrangørsiden. Vi ser på hele arrangementssyklusen, fra initiativ og planlegging via gjennomføring og evaluering. I løpet av disse fasene er det mange aktører å håndtere, for eksempel deltakere, frivillige, sponsorer og media. Du får både praktiske og teoretiske perspektiver på arrangementsledelse. Boken egner seg for både ferske og erfarne arrangører, men også for kursdeltakere, fagfolk, forskere og studenter. For å belyse ulike temaer, er flere arrangement brukt som eksempler.
Du vil derfor få innblikk i disse: Mosjonsløpet Råskinnet, Fredrikstad Cup i håndball, sykkelrittet Arctic Race of Norway, Lyn Fotballcup, NM på ski, Ungdoms-OL, Oslo Maraton, VM i skiskyting, Ridderuka og Holmenkollmarsjen på ski.
Førsteamanuensis Dag Vidar Hanstad (f. 1962) arbeider ved Norges idrettshøgskole, Seksjon for kultur og samfunn. Han har tidligere utgitt bl.a. «The Youth Olympic Games» (2014) (medredaktør), «Ski-VM 2011. Planlegging og gjennomføring» (2012) (red.) og «Norsk idrett. Indre spenning og ytre press» (2011) (red.).

Forlag Akilles

Utgivelsesår 2014