Arm of the Sphinx

Books of Babel 2

Historien fortsetter på spenningsklippen fra forrige bok. Nå har Senlin og hans reisefølge tatt over et luftskip og må klare seg som pirater. Dette er selvfølgelig en utvikling etter mitt hjerte og nå som vi har fått de nødvendige grunnelementene i første bok så koser jeg meg kjempe mye med bok nr 2. Vi blir bedre kjent med både Senlin (som har tatt piratnavnet Tom Mudd) og hans reisefølge; Edith, Iren, Adam og Voleta. Alle har sin unike personlighet og selvfølgelig så har alle en egen agenda, som ikke nødvendigvis er den samme som Senlin sin agenda. Foreløpig så er det en kamp om å overleve som pirater og finne neste spor av Maria (Senlin's kone), men de har nå, etter hvert, fått seg mange fiender og må "trå forsiktig i vannet". De møter på en skikkelse som heter "The Sphinx" og det gjenstår å se om dette er en venn eller fiende i tårnets labyrint.