Arkitekt Peter Helland-Hansen

av (forfatter) og Oddleiv Apneseth (foto).

Skald 2021 Innbundet

Arkitekt Peter Helland-Hansen (1917-1984) teikna tidlause einebustader og restaurerte våre vakraste kyrkjer, men sette endå større spor etter seg som kulturvernar med ulike verv i m.a. Fortidsminneforeningen. Han aksjonerte tidleg for vern av trehusmiljøa i Bergen, og hans kløkt og milde diplomati kom til nytte i vitaliseringa av Bryggen. Som rådgjevar bidrog han til vern og fornying i universitetsområdet på Nygårdshøyden.

Interessa for eldre byggeskikk låg i botn for alt han gjorde. Når han teikna nye hus, var han oppteken av samspelet med landskapet. Når han restaurerte, var det viktig for han å gjera synleg korleis bygningen hadde utvikla seg.

Denne boka fortel historia om arkitekten, restaureringsarkitekten og vernaren Helland-Hansen. Som student og aktiv motstandsmann hamna han i tysk fangenskap, og han jobba som arkitekt under gjenreisinga i Finnmark før han i 1950 vende heim til Bergen og mange ulike oppdrag på Vestlandet. Men kvar sommar gjekk turen til Olden, til familien sin feriestad med sommarkontor for arkitekten i Jo-stova.

Forlag Skald

Utgivelsesår 2021