Arbeidsplanlegging

håndbok i oppsetting av skift- og turnusplaner

av (forfatter), Torgrim Kokaas (forfatter) og Jan-Tore Strandås (forfatter).

Tiden 1999 Heftet

Arbeidsmiljøloven krever at det settes opp en arbeidsplan når arbeidet må gjøres til forskjellige tider på døgnet. Boka beskriver en metode for arbeidsplanlegging, gir eksempler og går gjennom relevante lov- og avtalebestemmelser. Boka inneholder også nødvendige skjemaer for oppsetting av arbeidsplaner. Skjemaene kan også kjøpes separat hos forlaget. Har litteraturliste.

Håndbok i oppsetting av skift- og turnusplaner. Godt over 300 000 arbeidstakere jobebr skift eller turnus. Det kan være et stort arbeid - med mange kompliserende elementer - å få satt opp gode arbeidsplaner. I en virksomhet kan det være ulike grader av deltid, driften krever varierende bemanning, lov- og avtaleverket stiller spesifikke krav om fritid og hviletid, osv. Håndboka viser gjennom konkrete oppsett framgangsmåten for å sette opp arbeidsplaner som følger kravene til medbestemmelse, krav i arbeidsmiljøloven og avtaler. Ulike arbeidsplanskjemaer er å få kjøpt i tillegg til boka. Utgitt i samarbeid med AOF.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 1999