Arbeidsmedisin

Gyldendal akademisk 2011 Heftet

Forfatteren ser på tema rundt arbeidsmedisin. Han hevder at nesten annenhver ny pasient som henvender seg til legen sin har en arbeidsrelatert lidelse. Det meste av arbeidsmedisinsk aktivitet i Norge foregår altså i allmennpraksis, men ofte uten at legen selv er klar over det. Denne boken er skrevet ved tanke på medisinstudenter og leger i primærhelsetjenesten. Med litteraturlister og register

Undervisningen i faget arbeidsmedisin er mangelfull ved flere norske universiteter. Denne boka ønsker å bøte på det.

Det meste av arbeidsmedisinsk arbeid i Norge foregår i allmennpraksis, men ofte uten at legen er klar over det. Nesten annenhver ny pasient som henvender seg til primærhelsetjenesten har en arbeidsrelatert lidelse. Arbeidsforhold har stor betydning for forekomst og forløp av en lang rekke sykdommer. Samtidig er arbeidslivet en gunstig arena for forebyggende arbeid.
Boka er skrevet med tanke på medisinstudenter og leger i primærhelsetjenesten, men den vil også være interessant for bedriftshelsepersonell og andre fagfolk som arbeider med miljøproblemer i arbeidslivet. Denne 2. utgaven er oppdatert og utvidet på sentrale områder

Forlag Gyldendal akademisk

ISBN13 9788205412194