Arbeidshefte og casesamling i økonomistyring/regnskap

Fagbokforlaget 1995 Heftet

Oppgavebok innen årsregnskap, regnskapsanalyse, internregnskap og budsjettering. Med læreroppgaver for gjennomgang i forelesninger, oppgaver med løssningsforslag som studentene skal løse selv, samt minitester. Tilslutt et case som integrerer store deler av stoffet.

Arbeidsheftet dekker en kort innføring i bokføring og gir en fyldig behandling av årsregnskap, regnskapsanalyse, internregnskap med kostnads- og inntektsanalyse og budsjettering, tilsvarende totalt 6-7 vekttall i høyskolesystemet. Arbeidsheftet er bygget opp med læreroppgaver for gjennomgang i forelseningen, etterfulgt av en noenlunde tilsvarende oppgave som studentene skal løse selv. På disse egentreningsoppgavene har studentene løsningsforslag. I tillegg er det minitester til bruk i unervisningen, der studentene får øyeblikkelig tilbakemelding med egenevaluering iht. en oppgitt skala. Arbeidsheftet er i stor grad lærebokuavhenig. Det avsluttes med et case som integrerer store deler av dette stoffet. Aage Sending er studierektor ved Handelshøyskolen BI, med lang og variert praksis fra økonomistyring i næringslivet.

Forlag Fagbokforlaget

Utgivelsesår 1995