Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatteren fokuserer på betegnelsen andragogikk, og ser på fagområdets historiske og faglige utvikling fra begrepet først ble tatt i bruk og frem til i dag. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Det voksenpedagogiske utviklingsarbeidet som er knyttet til begrepet andragogikk, har sin egen interessante historie. Internasjonalt er mye voksenpedagogisk teori og praksis utviklet i andragogikkens navn. Boka følger denne utviklingen fra den første kjente brukeren av begrepet på 1830-tallet, og fram til vår tid. Boka gir også svar på hva som var drivkraften bak utviklingen av europeisk og nordamerikansk andragogikk, og hvilke forskjeller som finnes. Den tar også for seg andragogikk som akademisk disiplin, foruten å se nærmere på hvordan andragogikk i dag blir brukt i ulike faglige sammenhenger. Boka bør kunne gi nye og viktige impulser til de som i dag befatter seg med voksnes læring. Noe er kjent og helt i tråd med dagens tenkning, mens noe er fremmed og mer fjernt. Uansett er det gode kilder for voksenpedagogisk refleksjon.
Forlag Læringsforl.
Utgivelsesår 2009
Format Heftet
ISBN13 9788293003007
EAN 9788293003007
Språk Bokmål
Sider 154
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket