Altså

jenta som ikkje og kringkastinga

Wigestrand 2017 Innbundet

«Altså - jenta som ikkje og kringkastinga» er ein roman for unge i alle aldrar - for dei som kunne lika bøker som «La stå!!», «Reint sportslig» «Ei beine att», «Svalesukk» og «Gaulevik». Dei som er skrudde saman slik.
I historien om jenta fra Gunhilds gate spinner Arnt Birkedal effektivt og overbevisende rundt en håndfull emner og motiver, og lar noen få markører og stikkord være gjengangere i teksten. Morsomt er det også; slapstick, situasjonskomikk, ordspill og fantasifulle absurditeter - i en tekst som stedvis beveger seg i satirisk og parodisk retning.

Arnt Birkedal er født 1959 i Stavanger, på Madlamark, der han bor. Han debuterte i 1983 med diktboka «Balladen om hålet i dørå,» og har siden skrevet en lang rekke bøker, dikt og prosa, for voksne og unge. Han har mottatt Samlagsprisen, Rasmus Løland-stipendet og Teskjekjerringprisen for bøkene sine. Du finner mer om Arnt Birkedal her; http://www.arntbirkedal.no/

Forlag Wigestrand

Utgivelsesår 2017